Διερεύνηση των έμφυλων στερεοτύπων στην ελληνική έντυπη διαφήμιση. Η περίπτωση των επώνυμων πρωταγωνιστών = An investigation of gender stereotypes in greek print advertising. The case of celebrity endorsers

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (ΤΕΙ) Δυτικής Μακεδονίας   

Αποθετήριο :
@νάκτησις   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση των έμφυλων στερεοτύπων στην ελληνική έντυπη διαφήμιση. Η περίπτωση των επώνυμων πρωταγωνιστών = An investigation of gender stereotypes in greek print advertising. The case of celebrity endorsers

Τσαπέτη, Χρυσούλα

Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο: "Η διερεύνηση των έμφυλων στερεοτύπων στην ελληνική έντυπη διαφήμιση. Η περίπτωση των επώνυμων πρωταγωνιστών", έχει σκοπό να διερευνήσει τη χρήση των επώνυμων στη διαφήμιση με βάση στις στερεοτυπικές απεικονίσεις. Μελετά τον ρόλο των επώνυμων ανδρών και γυναικών στην ελληνική έντυπη διαφήμιση. Διερευνά τη διαφοροποίηση των ανδρικών και γυναικείων στερεοτύπων σε σχέση με τον τύπο προϊόντος στην ελληνική έντυπη διαφήμιση, τη συχνότητα των κατηγοριών προϊόντος και τα κυριότερα στερεότυπα που επικρατούν στις διαφημίσεις. Ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Το δείγμα περιλαμβάνει 316 διαφημίσεις από 7 δημοφιλή ελληνικά περιοδικά από τον Σεπτέμβριο του 2019 έως και τον Αύγουστο του 2020. Από τα ευρήματα φαίνεται ότι οι επώνυμες γυναίκες απεικονίζονται κυρίως σε διακοσμητικούς ρόλους όπως συγκεκριμένα «η γυναίκα ασχολείται με την εξωτερική της εμφάνιση» και λιγότερο σε μη παραδοσιακούς ρόλους όπως αυτή της «γυναίκας ως αυθεντία» και την «γυναίκα σε ρόλο καριέρας». Ενώ οι άνδρες σε ρόλους όπως αυτός του «σεξουαλικά ελκυστικού», σε «δραστηριότητες εκτός σπιτιού» και «προσανατολισμένος στην καριέρα». Επιπλέον, παρατηρείται ότι οι κυριότερες κατηγορίες προϊόντων που εμφανίζονται στις διαφημίσεις είναι τα καλλυντικά, τα κοσμήματα και τα ενδύματα-υποδήματα. Επίσης, παρατηρείται διαφοροποίηση των ανδρικών στερεοτύπων επώνυμων πρωταγωνιστών σε σχέση με τον τύπο προϊόντος, όπως επίσης διαφοροποιούνται και τα γυναικεία στερεότυπα επώνυμων πρωταγωνιστών σε σχέση με τον τύπο του προϊόντος.

Thesis
NonPeerReviewed

Πρότυπα
Προϊόντα - Μάρκετινγκ
Προώθηση πωλήσεων
Έντυπο υλικό
Μάρκετινγκ
Διαφήμιση
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης - Ελλάδα


Ελληνική γλώσσα

2021

http://anaktisis.uowm.gr/11278/


cc_by_nc_nd



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.