δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Αντικείμενο της πτυχιακής εργασίας είναι η ανάλυση, σχεδίαση και ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης διαδικτυακής εφαρμογής on-line συμπλήρωσης υποβολής και εν συνεχεία διαχείρισης των αιτήσεων του έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού, του τμήματος Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, του παραρτήματος Καστοριάς του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας. Στην έναρξη κάθε εξαμήνου επιλέγεται το έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό του παραρτήματος. Για την επιλογή αυτή θα πρέπει ο κάθε ενδιαφερόμενος καθηγητής να προσέλθει στην γραμματεία του τμήματος πληροφορικής, να συμπληρώσει και να υποβάλει την αίτηση με τα ανάλογα έγγραφα, τα οποία περιλαμβάνουν τα ατομικά στοιχεία του, τις σπουδές και την εμπειρία που έχει, καθώς και τα μαθήματα που επιθυμεί να διδάξει με σειρά προτίμησης. Μετά η γραμματεία πρέπει να συγκεντρώσει τα στοιχεία όλων των καθηγητών, να δημιουργήσει πίνακες με τα προσόντα όλων των υποψηφίων και να δώσει τα στοιχεία στην επιτροπή αξιολόγησης. Για την εργασία αυτή σήμερα χρησιμοποιείται το Microsoft Excel σε φύλλα του οποίου πρέπει να καταχωρηθούν χειρονακτικά τα στοιχεία όλων των καθηγητών. Η επιλογή του προσωπικού γίνεται κάθε εξάμηνο. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται κάθε φορά και είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα. Σκοπός της εφαρμογής είναι να απλουστεύσει την διαδικασία υποβολής ώστε να διευκολύνει την γραμματεία στην συγκέντρωση των εντύπων, να την απαλλάξει από τον φόρτο εργασίας και ενδεχόμενα λάθη και παραλείψεις κατά την πληκτρολόγηση των στοιχείων και να επιταχύνει τον χρόνο εκδόσεις των πινάκων αξιολόγησης. Για την υλοποίηση της εργασίας χρησιμοποιήθηκαν μια σειρά από σύγχρονες εφαρμογές, εργαλεία ανάπτυξης εφαρμογών, utilities και πλατφόρμες που παρουσιάζονται παρακάτω. Ο μηχανισμός συμπλήρωσης και υποβολής αιτήσεων που δημιουργήθηκε για το τμήμα, είναι ένα online σύστημα. Όταν αναφέρεται κάποιος σε ένα online σύστημα σημαίνει ότι έχει τη δυνατότητα να καταχωρεί και να επεξεργάζεται πληροφορίες μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή σε τοπικό ή παγκόσμιο επίπεδο με την χρήση LAN ή WAN. Ο τελικός χρήστης (ενδιαφερόμενοι έκτακτοι καθηγητές και προσωπικό του ΤΕΙ συνδέεται μέσω του προσωπικού του υπολογιστή (πελάτης-client) στον κεντρικό υπολογιστή (server-εξυπηρετητή) με τον φυλλομετρητή (browser) και εκτελεί τις εργασίες του σαν να είναι αυτός ο μόνος χρήστης της εφαρμογής. Με την συμπλήρωση απλών και ευκολοκατανόητων φορμών υποβάλει τα στοιχεία του σε με το πάτημα ενός πλήκτρου. Όλες οι πληροφορίες συγκεντρώνονται σε μια καλά σχεδιασμένη βάση δεδομένων. Η διαδικασία ενημέρωσης και αποθήκευσης των πληροφοριών είναι τελείως αδιαφανής στον τελικό χρήστη. Η εφαρμογή που αναπτύξαμε μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσω Internet, Intranet ή τοπικά. Αξιοποιεί σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία για να προσφέρει στου ενδιαφερόμενους να συνεργαστούν με το ΤΕΙ σαν έκτακτοι καθηγητές έναν εύκολο, ταχύτατο και βολικό τρόπο για να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα έγγραφα. Ταυτόχρονα παρέχει στο προσωπικό της γραμματείας αλλά και το ακαδημαϊκό προσωπικό που θα ασχοληθεί με την αξιολόγηση των αιτήσεων ένα κεντρικό σύστημα πληροφόρησης, παρακολούθησης και τακτοποίησης των τεράστιου όγκου των πληροφοριών που σήμερα βρίσκεται διάσπαρτος σε μια σειρά από έντυπα.. Αυτό εξυπηρετεί την οργανωμένη διαχείριση των αιτήσεων και ελαχιστοποιεί τις διπλοκαταχωρήσεις και τα αναπόφευκτα ανθρώπινα λάθη.
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.