The health service quality provided to the users of the National Health System is one of the major issues of concern that needs to be addressed by the competent policy-making bodies and the management of hospitals. Several indicators have been used, in an attempt to evaluate the provided health services, one of the most frequently used of which, is patient satisfaction. A significant number of surveys have been conducted in Greece, with the majority of them taking place before the economic crisis, which make it clear, that the users of the provided health services by the country’s hospitals are fairly satisfied with most aspects of their quality. Besides, earlier surveys have also provided evidence of the fact, that users express a different level of satisfaction, depending on their demographic characteristics.
The aim of this research assignment is to investigate the level of user satisfaction with the services provided by the outpatient clinics of the AHEPA Hospital, amidst a period of crisis and implementation of austerity measures. In order to accomplish the aim of the assignment, a quantitative research approach was employed, and 149 users of the services offered by the hospital under investigation participated in it. From the results of the survey, it emerged that, users are, overall, satisfied with the provided health services, and more specifically, very satisfied with the medical, nursing, and administrative personnel. As in regard of other dimensions, patient satisfaction ranged from a moderate to a quite good level. It also emerged, that the gender, educational background, and age are linked to the level of satisfaction experienced by patients in terms of some aspects of the provided health service quality.
Η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται στους χρήστες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που καλούνται να επιμεληθούν οι αρμόδιοι φορείς σε θέματα πολιτικής της υγείας και οι διοικήσεις των νοσοκομείων. Διάφοροι δείκτες έχουν χρησιμοποιηθεί στην προσπάθεια αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας εκ των οποίων ένας από τους πιο συχνά χρησιμοποιούμενους είναι η ικανοποίηση των ασθενών. Στην Ελλάδα έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές έρευνες, εκ των οποίων οι περισσότερες πριν από την εκδήλωση της οικονομικής κρίσης, που καθιστούν σαφές, ότι οι χρήστες των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας που παρέχουν τα νοσοκομεία της χώρας είναι αρκετά ικανοποιημένοι από τις περισσότερες διαστάσεις της ποιότητας τους. Ακόμη, μέσα από προγενέστερες έρευνες έχει γίνει εμφανές, ότι οι χρήστες διαμορφώνουν διαφορετικό επίπεδο ικανοποίησης τους, ανάλογα με τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά.
Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να διερευνήσει το επίπεδο ικανοποίησης των χρηστών των εξωτερικών ιατρείων του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, στην περίοδο της κρίσης και των μέτρων λιτότητας. Για την επίτευξη του σκοπού της εργασίας χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 149 χρήστες των παρεχόμενων υπηρεσιών του υπό μελέτη νοσοκομείου. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι χρήστες είναι συνολικά ικανοποιημένοι από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και ειδικότερα πολύ ικανοποιημένοι από το ιατρικό, το νοσηλευτικό προσωπικό και το διοικητικό προσωπικό. Σε όλες τις άλλες διαστάσεις η ικανοποίηση των χρηστών κυμάνθηκε από μέτρια έως και καλά επίπεδα. Ακόμη προέκυψε, ότι το φύλο, το μορφωτικό επίπεδο και η ηλικία σχετίζονται με τη διαμόρφωση του επιπέδου ικανοποίησης ως προς κάποιες διαστάσεις της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
Περιέχει : Διαγράμματα