Πίνακα
The role that an Adult’s educator has along the education process, affects the course of learning itself. It is considered to be an advantage of the educator who urges the participants trainees to express themselves and share their beliefs or queries about the education process. Even greater advantage of the educator’s is to ask himself from the trainees for a self evaluation in order to find out whether they were satisfied or disappointed in a way by him , and if so, what caused that feeling of theirs. His aim is to improve himself, meet the trainees’ expectations and achieve the education process goals. The evaluation feedback should be considered as self improving process nor a reprehensible or criticizing method at any case.
The current survey aims to search for the adult educator’s opinion in context to the evaluation process of theirs which is included to the educational system and its effect to the educator’s skills and role playing. In particular the educators express their thoughts in accordance with the join of the trainee’s evaluation into the education process. They refer to the parameters which should be examined during this process having in mind both their current status and capacity as of educators or trainees at the past. Moreover they refer as well to the parameters based on which the trainees evaluate them and the possible causes or reasons setting these parameters. At last, the ultimate goal of this survey is to compare if possible the two evaluation possesses, the one conducted by the educational system and the other organized and conducted by the educator with the participation of the trainees.
Key-words: Assesment, evaluation tecniques, evaluation parameters, non-formal education, improving educational process.
Ο ρόλος που διαδραματίζει ο εκπαιδευτής ενηλίκων κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διεργασίας επιδρά στην πορεία της μάθησης. Θεωρείται προτέρημα του εκπαιδευτή να δίνει τον λόγο στους εκπαιδευόμενούς του για να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους για τα θέματα που τους απασχολούν επί της εκπαιδευτικής διεργασίας. Ακόμη μεγαλύτερο προτέρημα του εκπαιδευτή είναι να ζητά να τον αξιολογήσουν οι εκπαιδευόμενοί του, να του αναφέρουν τι ήταν αυτό που τους ικανοποίησε από εκείνον και τι ήταν εκείνο που τους δυσαρέστησε, προκειμένου να βελτιωθεί ο ίδιος ως εκπαιδευτής, να ικανοποιηθούν οι προσδοκίες των εκπαιδευόμενων από τη συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και να επιτευχθούν οι στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος. Η αξιολόγηση πρέπει να λογίζεται ως βελτιωτική διαδικασία για κάθε πράξη και όχι ως επικριτική μέθοδος.
Με την παρούσα μελέτη διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτών ενηλίκων μη τυπικής εκπαίδευσης για την αξιολόγηση ως διαδικασία που εντάσσεται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διεργασίας και την επίδρασή της στον ρόλο του εκπαιδευτή και στις εκπαιδευτικές του δεξιότητες. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτές εκφράζουν τις απόψεις τους περί της χρησιμότητας ενσωμάτωσης στην εκπαιδευτική διεργασία της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του εκπαιδευτή ενηλίκων από τους εκπαιδευόμενους. Αναφέρονται στις παραμέτρους που αρμόζει να εξετάζονται κατά την αξιολόγηση, σύμφωνα με τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, αλλά και σύμφωνα με τις εμπειρίες τους, ως εκπαιδευτές και ως εκπαιδευόμενοι. Αναφέρονται επίσης στις παραμέτρους σύμφωνα με τις οποίες αξιολογούν στην πραγματικότητα οι εκπαιδευόμενοι τους εκπαιδευτές τους, καθώς επίσης και στις αιτίες που τυχόν επηρεάζουν την αξιολόγησή τους από τους εκπαιδευόμενους. Τέλος, επιχειρείται η σύγκριση της διαδικασίας αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που διοργανώνεται από το φορέα εκπαίδευσης με τη διαδικασία αξιολόγησης που διεξάγεται από τον εκπαιδευτή και στην οποία συμμετέχουν οι εκπαιδευόμενοι.
Λέξεις-κλειδιά: Αξιολόγηση, τεχνικές αξιολόγησης, διαστάσεις αξιολόγησης, μη τυπική εκπαίδευση, βελτίωση εκπαιδευτικής διεργασίας.