Βάζουν «δίλημμα» σε μαθητές: Κοπάνα ή δεύτερη ξένη γλώσσα

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Βάζουν «δίλημμα» σε μαθητές: Κοπάνα ή δεύτερη ξένη γλώσσα

ΜΑΝΩΛΗ ΓΙΟΥΛΗ

TO ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ Βάζουν «δίλημμα» σε μαθητέε: Κοπάνα ή δεύτερη ξένη γλώσσα Ελεύθεροι να γυρίζουν στα σχολικά προαύλια και να «σκοτώνουν» τη διδακτική ώρα της δεύτερης ξένης γλώσσας θα είναι από τον Σεπτέμβριο χιλιάδες μαθητές της B' και Γ Γυμνασίου, οι οποίοι φέτος διδάχθηκαν άλλη γλώσσα από αυτή που επέλεξε n πλειοψηφία των γονέων του σχολείου τους για του χρόνου. Μετά την υπουργική απόφαση που επέβαλε «ακρωτηριασμό» της δεύτερης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά, εκδόθηκε πολύ χειρότερη απόφαση για τα Γυμνάσια με την οποία n ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υπερβαίνει κάθε όριο κυνισμού. Φθάνει στο σημείο να υποδεικνύει στους μαθητές που θα «αδειαστουν» από την απόφαση της πλειοψηφίας για το ποια γλώσσα 0α διδαχθεί του χρόνου στα Γυμνάσια είτε να αλλάξουν σχολείο είτε να περνάνε όλη τη χρονιά την ώρα τους στην αυλή παίρνοντας απαλλαγή από το μάθημα.. Η νέα υπουργική απόφαση που υπογράφει n υφυπουργός Εύη Χριστοφιλοπούλου εκτός των άλλων αποτελεί τη θανατική καταδίκη των Ισπανικών και των o ς μαθητής στην A' τάξη έκανε ά και την επόμενη χρονιά οψηφία των γονέων επιλέξει λικά, τότε μπορεί είτε να ι απαλλαγή από το μάθημα λλάξει σχολείο. . Χιλιάδες μαθητές αναμένεται να προτιμήσουν την«ώρα του παιδιού» από τη διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας. I ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΝΟΛΗ I j gmanoli@e-typos.com I Ιταλικών που συγκεντρώνουν τις προτιμήσεις δεκάδων χιλιάδων μαθητών στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια της χώρας. Αναλυτικά n απόφαση ορίζει τα εξής: • Σε κάθε Γυμνάσιο θα διδάσκεται μία δεύτερη ξένη γλώσσα, n οποία επιλέγεται μεταξύ της Γαλλικής ή της Γερμανικής ή της Ιταλικής ή της Ισπανικής. • Για την επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας θα ληφθεί υπόψη n ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού στο σχολείο. • Σε περίπτωση που δεν υπάρχει οργανική θέση ή οργανική θέση έχουν δύο ή περισσότεροι εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων θα επιλεγεί n ξένη γλώσσα που επιθυμεί να διδαχθεί n πλειοψηφία των μαθητών του Γυμνασίου. • Οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη τις εισηγήσεις των διευθυντών των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μεριμνώντας για την αναλογική κατανομή των γλωσσών, αποφασίζουν μέχρι τις 24 Ιουνίου για τη δεύτερη ξένη γλώσσα n οποία θα διδάσκεται στα Γυμνάσια κατά το σχολικό έτος 2011 -2012 και για τα επόμενα σχολικά έτη. Για τους μαθητές της B' και Γ τάξης του Γυμνασίου οι οποίοι στην A' και B' τάξη διδάχτηκαν διαφορετική γλώσσα από τη γλώσσα επιλογής του σχολείου υπάρχουν οι εξής δυνατότητες: Να ισχύσει το Π.Δ. 188/1982 (απαλλαγή μαθητών από την ξένη γλώσσα) ή μετεγγραφή του μαθητή σε όμορο Γυμνάσιο που Ενας μαθητής μπορεί από την E' Δπμοτικού μέχρι τπ Γ Γυμνασίου να εξαναγκαστεί σε εναλλάξ διδασκαλία Γαλλικών, Γερμανικών , και Ιταλικών , θα διδάσκεται n ίδια γλώσσα που διδασκόταν ο μαθητής. Υπενθυμίζεται ότι n απόφαση για τα Δημοτικά προβλέπει για την E' και Στ' τάξη τπ διδασκαλία ως δεύτερης μίας ξένης γλώσσας, n οποία θα επιλέγεται υποχρεωτικά μεταξύ των Γαλλικών και των Γερμανικών, αδιαφορώντας για τη συνέχεια της γλωσσικής εκπαίδευσης των μαθητών. Ετσι ένας μαθητής μπορεί από την E' Δημοτικού μέχρι τη Γ' Γυμνασίου, εάν n οικογένειά του δεν μεριμνήσει για ιδιωτική συνδρομή του παιδιού, να εξαναγκαστεί σε εναλλάξ διδασκαλία Γαλλικών, Γερμανικών και ολίγων Ιταλικών, τις οποίες 0α μάθει σε... υψηλό τουριστικό επίπεδο. Στο κάδρο των αντιδράσεων που ξεκίνησαν με απανωτά υπομνήματα διαμαρτυρίας και κλιμακώθηκαν την περασμένη Πέμπτη με κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας των συλλόγων καθηγητών Γαλλικών και Γερμανικών προστέθηκε ο σύλλογος καθηγητών Ιταλικών. Υπάρχουν μόνο 32 Σε επιστολή τους προς την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της χώρας οι καθηγητές Ιταλικών κάνουν φύλλο και φτερό τις υπουργικές αποφάσεις της κ. Χριστοφιλοπούλου. Σύμφωνα με τα στοιχεία του συλλόγου στην εκπαίδευση υπάρχουν μόνο 32 μόνιμοι καθηγητές Ιταλικών, ενώ 0α έπρεπε να ήταν τουλάχιστον δεκαπλάσιοι για να καλύψουν τις ανάγκες περίπου 35.000 μαθητών. Τα Ιταλικά επέλεγε μέχρι σήμερα περίπου 1 στους 5 μαθητές της A' Γυμνασίου. Φέτος περίπου 7.000 μαθητές αναγκάστηκαν να κάνουν «πρόβα κενού» στη δεύτερη ξένη γλώσσα. Αυτοί είχαν επιλέξει τα Ιταλικά, αλλά ποτέ δεν πήγε στο σχολείο τους καθηγητής να τους τα διδάξει. ■ Info Αν ένας μαθΓαλλικά καιn πλειοψηφπ.χ. Ιταλικά,ζητήσει απαή να αλλάξε Βάζουν «δίλημμα» σε μαθητέε: Κοπάνα ή δεύτερη ξένη γλώσσα ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΝΟΛΗ

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2011-06-07T07:30:16Z
2011-06-07

http://hdl.handle.net/10329/976

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.