Άντρες και μελλοντικοί νηπιαγωγοί: Διερεύνηση των αντιλήψεών τους για τον ρόλο τους

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2019 (EL)

Άντρες και μελλοντικοί νηπιαγωγοί: Διερεύνηση των αντιλήψεών τους για τον ρόλο τους (EL)
The views of men and future preschool educators on their gender identity (EN)

Σοφού, Ευστρατία
Στεργίου, Λήδα

Η παρούσα εργασία παρουσιάζει και αναλύει τις απόψεις αντρών και μελλοντικών νηπιαγωγών αναφορικά με την επαγγελματική τους ταυτότητα σε σχέση με το φύλο και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν επιλέγοντας να φοιτήσουν σε έναν χώρο στον οποίο υπερτερεί το γυναικείο φύλο. Η μελέτη βασίζεται σε μια ποιοτική έρευνα που διεξήχθη μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων σε πέντε φοιτητές παιδαγωγικού τμήματος νηπιαγωγών. Η ανάλυση των δεδομένων αναδεικνύει πως ο κυρίαρχος λόγος αναφορικά με τις έμφυλες διαφορές είναι τόσο ισχυρός που, παρά τις ατομικές εμπειρίες σπουδών και εκπαιδευτικής πρακτικής των αντρών της έρευνας, η αμφισβήτησή του και η σύγκρουση με αυτόν συνιστά δύσκολο και απαιτητικό εγχείρημα. Σε αυτό το πλαίσιο, γίνεται  προφανής η αναγκαιότητα ουσιαστικής ενασχόλησης με το ζήτημα της έμφυλης διάστασης στην προσχολική εκπαίδευση, τόσο στο επίπεδο των σπουδών, όσο και στο επίπεδο των παιδαγωγικών πρακτικών στο νηπιαγωγείο. Για την καλύτερη κατανόηση των πολλαπλών διαστάσεων της υποεκπροσώπησης αντρών στην προσχολική εκπαίδευση και για τις δυνατότητες αντιμετώπισής της απαιτείται περαιτέρω έρευνα σχετικά με τις αντιλήψεις, τις εμπειρίες και τους περιορισμούς που βιώνουν οι φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων προσχολικής εκπαίδευσης. (EL)
The paper presents and analyzes the views of men and future preschool educators on their gender identity and the challenges they face by choosing to study in a context where female gender prevails. The study is based on a qualitative survey conducted through semi-structured interviews with five men who study preschool teaching. The analysis of the data shows that the traditional gender discourse is so strong that it is difficult to challenge or disrupt stereotypical constructions of gender despite their involvement in early childhood teacher education programme. In this context, the article highlights the need for providing opportunities in pre-service and in-service programmes to explore gender issues. In order to better understand the multiple dimensions of under-representation of men in pre-preschool education and the possibilities for dealing with it, further research is needed on the perceptions, experiences and limitations experienced by men who study preschool teaching. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

προσχολική εκπαίδευση (EL)
άντρες (EL)
φοιτητές (EL)
αντιλήψεις (EL)
ρόλος (EL)
φύλο (EL)
preschool education (EN)
role (EN)
perceptions (EN)
male student teachers (EN)


Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ελληνική γλώσσα

2019-12-17


ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)

2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 5 (2019); 5-35 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 5 (2019); 5-35 (EN)

Copyright (c) 2019 Efstratia Sofou & Lyda Stergiou (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.