Μέσα από το 7ο τεύχος του περιοδικού Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης έχουμε τη χαρά να προτείνουμε στους αναγνώστες και τις αναγνώστριές μας μία ποικιλία από ερευνητικά ζητήματα, τα οποία πιστεύουμε ότι, αφενός, θα κινήσουν το ενδιαφέρον της ερευνητικής κοινότητας και, αφετέρου, θα εμπνεύσουν προσεγγίσεις και πρακτικές για εκπαιδευτικούς εντός κι εκτός τυπικής εκπαίδευσης.Ειδικότερα, η πρώτη ενότητα του επιστημονικού ηλεκτρονικού περιοδικού ανοικτής πρόσβασης Διάλογοι! περιλαμβάνει άρθρα που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα από επίκαιρα θέματα στον χώρο της εκπαίδευσης, όπως ζητήματα κινηματογραφικής, συμπεριληπτικής και μαθηματικής εκπαίδευσης, δημιουργικής γραφής, κοινωνικής μάθησης και παιδικής λογοτεχνίας. Στην ίδια ενότητα της επιστημονικής αρθογραφίας αναπτύσσονται ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής και αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, διεύθυνσης και ηγεσίας σχολικών μονάδων, πολιτικής και εκπαιδευτικής διοίκησης και συντονιστών εκπαιδευτικού έργου στην προσχολική εκπαίδευση. Το δεύτερο τμήμα του τεύχους, ‘Νέοι Ερευνητές’, περιλαμβάνει έρευνα γύρω από τις ενδοσχολικές συγκρούσεις των εκπαιδευτικών μιας σχολικής μονάδας, ενώ στην ενότητα ‘Καινοτόμα Προγράμματα’ του παρόντος τεύχους παρουσιάζεται ένα διδακτικό σενάριο για το μάθημα της ιστορίας μέσω θεατρικού παιχνιδιού, με τη Μύρτιδα να μας ταξιδεύει από τον λοιμό των Αθηνών στην πανδημία του σήμερα. Τέλος, στις ‘Ανταποκρίσεις και Παρουσιάσεις’ του 7ου τεύχους περιλαμβάνονται δύο βιβλιοπαρουσιάσεις, μία για το βιβλίο Συμμετοχική μάθηση στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία και μία για τον συλλογικό τόμο Η παιδαγωγική της αξιολόγησης.Τα μέλη της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού Διάλογοι! ευχαριστούμε θερμά τους/τις συγγραφείς που εμπιστεύτηκαν τις εργασίες τους στο περιοδικό μας και ακολούθησαν τις συστάσεις των κριτών για τα κείμενά τους. Ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλεται στους/τις κριτές μας που αφιέρωσαν, αφιλοκερδώς, πολύτιμο χρόνο για να μελετήσουν τις εργασίες και να κάνουν προτάσεις για τη βελτίωσή τους. Ευχαριστούμε τα μέλη της Επιτροπής Ερευνητικής Πολιτικής και της Συνέλευσης του ΤΕΠΑΕ που εμπιστεύτηκαν την έκδοση του έβδομου τεύχους στην παρούσα συντακτική επιτροπή. Τέλος, ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλονται στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης που φιλοξενεί και στηρίζει αυτή την εκδοτική προσπάθεια. Εκ μέρους της συντακτικής επιτροπήςΑντώνης ΛενακάκηςΔιευθυντής Έκδοσης
(EL)
Through the 7th issue of the scientific, open access, electronic journal Dialogoi! Theory and Praxis in Education, we have the pleasure to offer our readers a variety of research themes, which we believe, on the one hand, will be of interest of the research community and, on the other hand, will inspire approaches and practices for educators in both formal and non-formal educational contexts.More specifically, the current issue starts off with its first section of scientific articles, including articles that cover a broad spectrum of current issues in education: film/audiovisual, inclusive and mathematics education, creative writing, social learning skills and children's literature. Broader these are also developed, regarding educational policies and school units and teachers’ evaluation, school management and leadership, policy and educational administration, and school coordinators in preschool education. The second part of the issue, ‘New Researchers’, includes a study on the conflicts among teachers in school, while in the section titled ‘Innovative programes’, a lesson plan for the teaching of history through the dramatic play is presented, with Myrtida traveling us from the plague of Athens to the pandemic of today. The issue’s final section, ‘Conference reports and book reviews’, includes two books: Συμμετοχική μάθηση στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία (Participatory learning in early childhood) and the collective volume Η παιδαγωγική της αξιολόγησης (The pedagogy of assessment).The editorial board would like to thank the all authors for entrusting Dialogoi! with their work and for welcoming the journal’s reviewing feedback notes. Special thanks are also owed to the journal’s reviewers for their devotion, input and dedicated time, while studying and offering valuable feedback on the submitted papers. We thank the Research Committee and the General Assembly of the School of Early Childhood Education, for trusting the current editorial board with this running issue. Finally, special thanks are owed to the National Documentation Centre, which hosts and supports this publishing effort. On behalf of the Editorial boardAntonis LenakakisEditor in Chief
(EN)