A comparative study of the use of ICT in primary education in Greece and Austria
(EL)
Πλακιάς, Διονύσιος - Βασίλειος
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με τη Χρήση Νέων Τεχνολογιών.
(EL)
Βασικός σκοπός της εργασίας είναι να εμπλουτίσει τις γνώσεις σχετικά με την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας και της Αυστρίας μέσω της συγκριτικής προσέγγισης τους. Στο πρώτο κεφάλαιο εξετάζεται η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις ΤΠΕ και την εκπαίδευση καθώς οι κατευθυντήριες της γραμμές παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εισαγωγή των ΤΠΕ στα εκπαιδευτικά συστήματα και των δυο χωρών. Στο δεύτερο και τρίτο κεφάλαιο περιγράφονται τα στοιχεία που αφορούν τις ΤΠΕ στην ελληνική και αυστριακή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Και στα δυο κεφάλαια προηγείται μια σύντομη αναφορά στα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών. Στην συνέχεια αναλύεται η θέση των ΤΠΕ στα προγράμματα σπουδών, ο τεχνικός εξοπλισμός των σχολείων ,το υποστηρικτικό υλικό καθώς και η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ. Στο τελευταίο κεφάλαιο αντιπαρατίθενται τα στοιχεία τα οποία έχουν περιγραφεί στα δύο προηγούμενα κεφάλαια. Η συγκριτική ανάλυση καταλήγει σε συμπεράσματα και επιχειρείται και μια ερμηνεία τους μέσα από την γενική ψηφιακή κουλτούρα των δύο κοινωνιών.