In recent decades, we are experiencing an unprecedented and continuous change in social structures, values and ethical behavior, while education, as an inherently social institution, cannot remain a passive receiver of the developments. Therefore the communication between school and family and especially between school and foreign parents has rightly been subject to various and relative studies and researches in both national and international level. The present study attempts, on one hand, through theoretical and research approach, to seek the relation between the modern multicultural school and the families of foreign students, on the other hand to showcase the ways of cooperation, the obstacles and the benefits arising from operational and effective contact of the institutions above. Specifically, the present research attempts to study the opinions of teachers regarding communication and cooperation with foreign families in order to understand, among others, the "other", and to remove stereotypes and prejudices that arise in the school environment. Data collection took place with ten semi-structured interviews with a sample of primary teachers. The analysis of the results showed that teachers , although face specific barriers in contact with them , do not behave or feel stereotypically biased towards them while it is necessary to further education and training regarding the issues of intercultural communication.
Τις τελευταίες δεκαετίες, βιώνουμε μια πρωτόγνωρη και συνεχή αλλαγή στις κοινωνικές δομές, τις αξίες και τις ηθικές στάσεις ενώ η εκπαίδευση, ως φύσει κοινωνικός θεσμός, δε δύναται να παραμένει παθητικός δέκτης των εξελίξεων. Η επικοινωνία σχολείου και οικογένειας επομένως, και δη σχολείου και αλλοδαπών γονέων, έχει δικαίως καταστεί αντικείμενο ποικίλλων και συναφών μελετών και ερευνών τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Η παρούσα μελέτη, μέσω της θεωρητικής και ερευνητικής προσέγγισης, επιχειρεί τόσο να αναζητήσει τη σχέση του σύγχρονου πολυπολιτισμικού σχολείου με τις οικογένειες των αλλοδαπών μαθητών του όσο και να αναδείξει τους τρόπους συνεργασίας, τα εμπόδια αλλά και τα οφέλη που ανακύπτουν από τη λειτουργική, αποτελεσματική και λυσιτελή επαφή των συγκεκριμένων θεσμών. Συγκεκριμένα, μελετάει τις απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την επικοινωνία και τη συνεργασία με τις αλλοδαπές οικογένειες προκειμένου να επιτευχθεί, μεταξύ άλλων, η κατανόηση του «Άλλου», του διαφορετικού και να αρθούν τα στερεότυπα και οι προκαταλήψεις που αναφύονται στο σχολικό περιβάλλον. Η συλλογή δεδομένων έγινε με δέκα ημιδομημένες συνεντεύξεις με δείγμα εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί, παρότι αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα εμπόδια κατά την επαφή μαζί τους, δε συμπεριφέρονται στερεοτυπικά ούτε αισθάνονται προκατειλημμένα απέναντί τους ενώ κρίνεται αναγκαία η περαιτέρω επιμόρφωση και κατάρτισή τους αναφορικά με τα ζητήματα της διαπολιτισμικής επικοινωνίας.