Αντιλήψεις γονέων για τη συμβολή του παιχνιδιού στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης βρεφών ηλικίας 11 μηνών έως 2 ετών-Μελέτη Περίπτωσης

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2022 (EL)

Αντιλήψεις γονέων για τη συμβολή του παιχνιδιού στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης βρεφών ηλικίας 11 μηνών έως 2 ετών-Μελέτη Περίπτωσης (EL)
Parents' perceptions for the contribution of play to the development of mathematical thinking in infants aged 11 months to 2 years-Case Study (EN)

Παναούρα, Αρετή
Πέτρου, Παυλίνα

Η παρούσα έρευνα αποτελεί μέρος ερευνητικού προγράμματος το οποίο στοχεύει στη διερεύνηση της επίδρασης που μπορεί να έχει η τυπική και μη τυπική διδασκαλία μέσω παιχνιδιού στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης βρεφών  ηλικίας 11 μηνών – 2 ετών. Στο παρόν κείμενο επικεντρωνόμαστε σε μία διάσταση του θέματος η οποία κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική στη συγκεκριμένη ηλικία, το ρόλο και τις αντιλήψεις των γονιών σε αυτό. Τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα συλλέχθηκαν από γονείς ενός βρεφονηπιοκομικού σταθμού στην Κύπρο, ο οποίος αποτέλεσε μελέτη περίπτωσης. Συγκεκριμένα δόθηκε ερωτηματολόγιο σε γονείς, ενώ μία μικρότερη ομάδα έλαβε μέρος σε ατομική συνέντευξη και παρέδωσε ημερολόγιο με δραστηριότητες που οργάνωσαν με τα παιδιά τους. Μέσα από τις αναλύσεις των ποιοτικών αλλά και των ποσοτικών δεδομένων προέκυψαν βασικά συμπεράσματα για τις αντιλήψεις των γονιών ως προς το ρόλο του παιχνιδιού γενικά, στη μαθηματική εκπαίδευση των παιδιών τους ειδικά, για το ρόλο των βρεφονηπιοκόμων και των δραστηριοτήτων που οργανώνουν οι ίδιοι στο φυσικό περιβάλλον των παιδιών. Φάνηκε ότι οι γονείς πιστεύουν ότι το παιχνίδι οποιασδήποτε μορφής και τύπου (αυτοσχέδιο ή εργοστασιακό, ελεύθερο ή οργανωμένο, εσωτερικό παιχνίδι στο σπίτι ή υπαίθριο παιχνίδι) αποτελεί το σημαντικότερο εργαλείο διδασκαλίας, αλλά και οικοδόμησης των διαφόρων μαθηματικών εννοιών από παιδιά ηλικίας 11 μηνών – 2 ετών, αφού αποτελεί μέρος της φυσικής ανάγκης των ιδίων των παιδιών. Οι ίδιοι, είτε παίρνουν ιδέες από τους εκπαιδευτικούς για να οργανώνουν δραστηριότητες με τα παιδιά τους, είτε επιλέγουν τα εργοστασιακά παιχνίδια. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας συζητείται ο ρόλος που μπορεί να έχει η μη τυπική εκπαίδευση των βρεφών με δραστηριότητες που οργανώνονται στο φυσικό τους περιβάλλον από τους γονείς.  (EL)
The present study is a part of a project that aims to investigate the effect of the formal and the non-formal teaching processes through play on the development of mathematical thinking in infants aged 11 months-2 years. The present paper focuses on a dimension of the issue which is considered particularly important at this age, the role and the parents’ conceptions about the development of mathematical thinking through a play-based process. Quantitative and qualitative data were collected by parents of a nursery school in Cyprus. Specifically, a questionnaire which was conducted for parents was used in order to collect quantitative data, while a smaller group of parents took part in an individual interview and handed over a diary with activities they organized with their children. Through the analysis of qualitative and quantitative data, basic conclusions were drawn about the parents’ conceptions regarding the role of play in general and in the mathematical education of their children in particular, about the role of nursery teachers and the activities they organize by themselves in the natural environment. Parents seemed to believe that play of any form and type (improvised or factory, free or organized, indoor play or outdoor play) is important tool for learning, but also for constructing various mathematical concepts by their children aged 11 months - 2 years. They expressed their need to share ideas with the nursery teachers in order to be confident about the value of the activities. Based on the results, we further discuss the role of the non-formal play organized by parents for the development of infants’ mathematical thinking. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Μεικτή Ερευνητική Μέθοδος Έρευνας (EL)
Mixed method of data collection (EN)

μελέτη περίπτωσης (EL)
αντιλήψεις γονέων (EL)
Παιγνιώδης μάθηση βρεφών (EL)
Μαθηματικά και Παιχνίδι Βρεφών (EL)
μαθηματική σκέψη (EL)
parents’ conceptions (EN)
mathematical thinking (EN)
Play-based activities (EN)
Mathematics and Play (EN)
case study (EN)


Έρευνα στην Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

2022-03-18


Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)

2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Τόμ. 11 Αρ. 1 (2022); 18-41 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol. 11 No. 1 (2022); 18-41 (EN)

Copyright (c) 2022 Παυλίνα Πέτρου, Αρετή Παναούρα (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.