Διερευνώντας τη σημασία των ήπιων δεξιοτήτων κατά τη μαθησιακή διαδικασία

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2023 (EL)

Διερευνώντας τη σημασία των ήπιων δεξιοτήτων κατά τη μαθησιακή διαδικασία (EL)
Exploring the importance of soft skills during the learning process (EN)

Karanikola, Zoi
Palaiologou, Nektaria

Οι ταχύτατες δημογραφικές αλλαγές, οι έντονες μεταναστευτικές εισροές, η έλευση της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και η παγκοσμιοποίηση συνιστούν μερικούς από τους σημαντικότερους παράγοντες που διαμορφώνουν τον σύγχρονο τρόπο μάθησης και εκπαίδευσης. Η παρούσα έρευνα έρχεται να διερευνήσει, με τη χρήση της κλίμακας Sostra, τις απόψεις 159 (Ν) φοιτητών/τριών και εκπαιδευτικών, εκ των οποίων οι 105 φοιτούν σε προπτυχιακά προγράμματα σε τρία Πανεπιστημιακά Ιδρύματα και οι 54 εκπαιδευτικοί φοιτούν σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα τις ήπιες δεξιότητες που θεωρούν ως σημαντικές κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Ακολουθήθηκε η βολική δειγματοληψία και η ανάλυση των δεδομένων έγινε με την εφαρμογή του λογισμικού IBM SPSS v.28. Η εσωτερική συνοχή του ερωτηματολογίου τεκμηριώθηκε από τον υπολογισμό του συντελεστή Cronbach's Alpha ο οποίος ήταν υψηλός (0,932>0,70). Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι και για τις δύο ομάδες οι τρεις υποκατηγορίες των δεξιοτήτων-ενδοπροσωπικές, διαπροσωπικές και κοινωνικο-συναισθηματικές- θεωρούνται πολύ σημαντικές. Παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικά διαφοροποιημένες απαντήσεις ως προς την ηλικία και την ιδιότητα (προπτυχιακοί/ές ή μεταπτυχιακοί/ές) των συμμετεχόντων. (EL)
Rapid demographic changes, intense immigration flows, the advent of the 4th industrial revolution and globalization are some of the most important factors shaping the modern way of learning and education. This research seeks to investigate, through the use of the Sostra scale, the opinions of 159 (N) students and teachers, 105 at undergraduate level, and 54 teachers at postgraduate level who also have the educator’s profile, regarding the soft skills they regard as mostly important during the learning process. The convenience sampling process was followed and data analysis was conducted by using the IBM SPSS v.28 software. The internal consistency of the questionnaire was tested by calculating the Cronbach's Alpha which was high (0.932>0.70). The results of the survey demonstrate that for both groups the three sub-categories of soft skills - intrapersonal, interpersonal and socio-emotional - are considered to be very important. Statistically significantly different responses were observed related to the age and to the status (undergraduate or postgraduate) of the participants. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Ήπιες δεξιότητες, ενδοπροσωπικές, διαπροσωπικές και κοινωνικοσυναισθηματικές δεξιότητες, Sostra κλίμακα (EL)
απόψεις φοιτητών (EL)
ήπιες δεξιότητες (EL)
soft skills (EN)
Soft skills, intrapersonal, interpersonal and socio-emotional skills, Sostra scale (EN)
students' views (EN)


Έρευνα στην Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

2023-01-21


Ε.Π.Ε.Ε.Π. / Laboratory of Research in Pedagogy and Educational Practices (EL)

2241-7303
Έρευνα στην Εκπαίδευση; Τόμ. 12 Αρ. 1 (2023); 20-36 (EL)
Hellenic Journal of Research in Education; Vol. 12 No. 1 (2023); 20-36 (EN)

Copyright (c) 2023 Νεκταρία Παλαιολόγου, Ζωή Καρανικόλα (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.