Αλλαγή αντίληψης και στάσης ενήλικων μαθητών, στο μάθημα της πληροφορικής, με τη βοήθεια της Πλατφόρμας Moodle

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)

Αλλαγή αντίληψης και στάσης ενήλικων μαθητών, στο μάθημα της πληροφορικής, με τη βοήθεια της Πλατφόρμας Moodle (EL)
Changing the attitude of adult learners towards Information Technology through the E-Learning platform Moodle (EN)

Σωτηριάδης, Δημήτριος

Αντικείμενο της εισήγησης είναι η παρουσίαση της αξιολόγησης  της συνολικής εφαρμογής του περιβάλλοντος διδασκαλίας  και μάθησης της πληροφορικής, με τη χρήση ενός υπολογιστικού περιβάλλοντος ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στους ενήλικες εκπαιδευομένους του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Σερρών.Η αξιολόγηση έγινε μέσω της διερεύνησης των αντιλήψεων και στάσεων που απέκτησαν  οι συμμετέχοντες στο μάθημα εκπαιδευόμενοι.Η ανάπτυξη  και η διδασκαλία μαθημάτων του πληροφορικού γραμματισμού, έγινε για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών σε πραγματικές συνθήκες μέσω της χρήσης της ώριμης πλέον και πολύ διαδεδομένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle και ακολούθησε η αξιολόγηση.Ο συνολικός σχεδιασμός και η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού βασίστηκε στα κεφάλαια που αφορούν τον πληροφορικό γραμματισμό στα ΣΔΕ, στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς και στις αρχές μάθησης που διέπουν την εκπαίδευση  ενηλίκων.Για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού, χρησιμοποιήσαμε τις αρχές του «εκπαιδευτικού πακέτου» κατά τους West και Λιοναράκη σε συνδυασμό με τις αρχές του εκπαιδευτικού υλικού με βάση τα μαθησιακά στυλ και ειδικά το μοντέλο του Kolb.Η έρευνα υιοθετώντας ποσοτική (ερωτηματολόγια) και ποιοτική (συνέντευξη) προσέγγιση εντάσσεται στη μελέτη περίπτωσης. Σ’ αυτήν συμμετείχαν και οι 52 εκπαιδευόμενοι του Β΄κύκλου   του ΣΔΕ Σερρών κατά το σχολικό έτος 2009-2010 αλλά και του παραρτήματος, ενός σχολείου στην παραμεθόριο.Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι αποκτούν θετικές αντιλήψεις και στάσεις έναντι της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, αξιολογούν θετικά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα και προβάλλουν την ανάγκη επέκτασης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle και σε  άλλους γραμματισμούς.  (EL)
AbstractThe aim of this paper is to present the evaluation of the classroom environment that is being shaped along with the teaching and learning processes accompanied by the use of a computer environment during asynchronous distance learning. The whole project was applied to adult learners in the School of Second Chance of Serres.The evaluation resulted from an inquiry about the adults’ attitudes formed after their participation in the course.After teaching the information literacy through the well-known platform Moodle, a process which lasted for four months in real conditions, the evaluation came next.The design and development of educational material was based on the information literacy at schools of second chance, the distinctive characteristics of distance learning and finally the learning principles which concern the adult education.The educational material was developed using West and Lionaraki’s principles related to the “educational package”, the principles about the educational material which were related to the learning styles and especially Kolb’s model.The research is a case study which was based both on a quantitative (questionnaires) and a qualitative analysis (interview). All the 52 trainees of the second class of the school year 2009-2010 participated in the research. The trainees came from the second chance school in Serres and the branch school on the border betweenGreeceand Bulgaria.The results of the study indicated that the trainees develop positive attitudes towards distance learning, evaluate positively their participation in the program and accept the necessity of applying the distance learning even to the other literacies through the E-Learning Platform Moodle.  (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

2016-06-09


Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)

2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 6, Αρ. 1Α (2011): Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Τόμ. 6, Αρ. 1Α (2011): Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης (EN)

Copyright (c) 2016 Δημήτριος Σωτηριάδης (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.