Η αναγνώριση του εκπαιδευόμενου ως μαθησιακή οντότητα: Περίπτωση μελέτης το πρόγραμμα μικτής μάθησης της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης (ΓΓΔΜ) και του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης (ΙΔΕΚΕ)

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2016 (EL)

Η αναγνώριση του εκπαιδευόμενου ως μαθησιακή οντότητα: Περίπτωση μελέτης το πρόγραμμα μικτής μάθησης της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης (ΓΓΔΜ) και του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης (ΙΔΕΚΕ) (EL)
Recognition of the learner as a learning entity: Case study: The blended learning program of Secretariat for Lifelong Learning and the Institute of Continuing Education (EN)

Βλάχος, Ηλίας
Μπιγιλάκη, Νίτσα

Σε όλα τα προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευομένων δύο χαρακτηριστικά είναι κοινά: α) οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν στα προγράμματα προαιρετικά, β) προσέρχονται με συγκεκριμένες επιδιώξεις, έχοντας ήδη διαμορφώσει το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα κινηθούν και σαφώς προκαθορίζοντας τους στόχους που ελπίζουν να κατακτήσουν (Rogers, 1999). Ο εκπαιδευτής προκειμένου να επιτύχει την πλήρη ενεργοποίησή τους και να αποφύγει την παθητική στάση τους (Race, 1998), οφείλει να επιδιώκει να εργάζεται σε οριζόντιο επίπεδο, ενθυμούμενος ότι κι αυτοί είναι ενήλικες. Με αυτή την τακτική ενισχύει την αξιοπρέπεια των εκπαιδευομένων (Jarvis,2004), αναδεικνύει τις εμπειρίες τους (Rogers, 1999) και κυρίως τους αποδεικνύει έμπρακτα ότι αναγνωρίζεται η μέχρι τώρα πορεία τους, από τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας και κυρίως από τον εκπαιδευτή ενηλίκων (Μπιγιλάκη, 2009).Η παρούσα έρευνα επεδίωξε, μέσα από την καταγραφή των εκπαιδευτικών δράσεων των εκπαιδευτών, όπως αυτές αναπτύσσονται σε ένα πρόγραμμα μικτής μάθησης, να αναδείξει την αξιοποίηση ή όχι των εμπειριών των εκπαιδευομένων του προγράμματος, άρα και την αναγνώρισή τους ως ισότιμης οντότητας κι αφετέρου να παρουσιάσει τις τεχνικές και τη μεθοδολογία που εφάρμοσαν καθ’ όλη τη διάρκεια των προγραμμάτων προκειμένου να κινητοποιήσουν τους εκπαιδευόμενους προς μία ενεργό συμμετοχή, κυρίως στο κομμάτι της μικτής μάθησης που αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, η έρευνα επιχείρησε να καταγράψει: α) την πηγή της εκπαιδευτικής δράσης των εκπαιδευτών, β) το ρόλο που υιοθέτησαν και τις τεχνικές που χρησιμοποίησαν προκειμένου να εμπλέξουν τους εκπαιδευόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία, γ) αν και κατά πόσο η εκπαίδευση από απόσταση μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και ο τρόπος ενεργοποίησης των εκπαιδευόμενων αναδεικνύουν την ατομικότητα ή αντίστοιχα την ομαδικότητα και δ) τις προτάσεις των εκπαιδευτών για ένα καλύτερο πλαίσιο ενεργοποίησης των εκπαιδευομένων σε ένα πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. (EL)
In adult education programs two characteristics are common: a) trainees participate in programs willingly, b) they come with clear targets, having already set the framework on which they will move and having clearly predetermined the goals they hope to achieve (Rogers, 1999). In order for the trainer to achieve their full activation and avoid their passive attitude (Race, 1998), he must strive to work in a horizontal plane, remembering that they are also adults. In this way, he enhances the dignity of learners (Jarvis, 2004), highlights their experiences (Rogers, 1999) and mainly he proves that their work is recognized also by the other members of the team and especially by himself/herself (the adult educator) (Bigilaki, 2009).The present study investigated, through the recording of the trainers’ training activities, as these grow in a blended learning program, mainly the use of the trainees’ experiences, thus their recognition as an equal entity and secondly the techniques and methodology applied throughout the programs in order to motivate learners to an active participation, especially the part of distance education in a blended learning context. Specifically, this study attempted to record: a) the source of trainers’ activities, b) the role they adopted and the techniques they used in order to involve learners in the educational process, c) whether distance learning through an online platform and the way of activating learners demonstrate individuality or collectivity and d) the trainers’ proposals for a better framework of activating learners in a distance learning program. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

εκπαίδευση εκπαιδευτών (EL)
Μικτή μάθηση (EL)
οριζόντια μάθηση (EL)
horizontal learning (EN)
Blended learning (EN)
training of trainers (EN)


Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

2016-06-09


Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)

2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 7, Αρ. 4A (2013): Μεθοδολογίες Μάθησης (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Τόμ. 7, Αρ. 4A (2013): Μεθοδολογίες Μάθησης (EN)

Copyright (c) 2016 Ηλίας Βλάχος, Νίτσα Μπιγιλάκη (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.