Ανίχνευση της τεχνοφοβίας και των επιδράσεών της στην περίπτωση των προπτυχιακών φοιτητών πολιτιστικών προγραμμάτων του ΕΑΠ

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ανίχνευση της τεχνοφοβίας και των επιδράσεών της στην περίπτωση των προπτυχιακών φοιτητών πολιτιστικών προγραμμάτων του ΕΑΠ (EL)
Detecting technophobia and its effects on undergraduate students of the Hellenic Open University cultural programs (EN)

Παπαπαναγιώτου, Γερ.
Παναγιωτακόπουλος, Χρ.
Κουστουράκης, Γερ

Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας στις μέρες μας έχει δημιουργήσει εφαρμογές που δίνουν λύσεις και διευκολύνουν την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Η εκπαίδευση είναι ένας χώρος όπου η τεχνολογία έχει δώσει πολλές λύσεις, και έχει χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους. Ένας τομέας της εκπαίδευσης όπου η τεχνολογία παίζει καθοριστικό ρόλο είναι η ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Όμως η τεχνολογία δεν είναι αποδεκτή από όλους τους ανθρώπους στον ίδιο βαθμό, αλλά ούτε και με τον ίδιο τρόπο. Στόχος αυτής της εργασίας είναι η διερεύνηση της στάσης των φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) απέναντι στην τεχνολογία. Δηλαδή η διερεύνηση της ύπαρξης ή όχι φοιτητών με συμπτώματα τεχνοφοβίας. Η παρούσα έρευνα εστίασε σε προπτυχιακούς φοιτητές του ΕΑΠ των τμημάτων Ευρωπαϊκού Πολιτισμού (ΕΠΟ), Ελληνικού Πολιτισμού (ΕΛΠ) και Ισπανικού Πολιτισμού (ΙΣΠ). Το δείγμα που εξετάστηκε ήταν 605 φοιτητές και τα αποτελέσματα συλλέχτηκαν τόσο μέσω ποσοτικής όσο και μέσω ποιοτικής έρευνας (κατάλληλα διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο και συνεντεύξεις). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι αν και οι φοιτητές του δείγματος στην πλειοψηφία τους δεν χαρακτηρίζονται ως τεχνοφοβικοί, εντούτοις υπάρχει ανησυχία για την χρήση της τεχνολογίας στη μαθησιακή διαδικασία, καθώς και για τις όποιες ενδεχόμενες τεχνολογικές αλλαγές θα μπορούσαν να συμβούν στο ΕΑΠ, οι οποίες θα είχαν αντίκτυπο στον τρόπο διεξαγωγής των σπουδών. Διάφοροι παράγοντες επίσης, βρέθηκαν να επιδρούν στο άγχος ή τον φόβο για τους Η/Υ, όπως το φύλο, η εμπειρία στη χρήση Η/Υ, ο χρόνος εργασίας με τον Η/Υ ανά εβδομάδα, η κατοχή Η/Υ κ.λπ.  (EL)
Current advances on technology and applications development offer solutions both on everyday life and education. Especially in Open and Distance Education, technology plays a key role as it bridges the gap between tutors and students. However the use of technology is not accepted, at least, by all people either to the same degree or to the same way.The aim of this study was to examine the attitudes of the Hellenic Open University (HOU) students towards technology and to detect the existence of technophobia. The sample was consisted of 605 students and the data were collected using both quantitative and qualitative research methods (appropriate questionnaire and interviews). Participants were attending the courses of “Studies in European Culture”, “Studies in Greek Culture” and “Studies in Spanish Culture” of the HOU.Data analysis revealed that the majority of students did not qualify as technophobic. However, a great deal of concern was recorded relevant to the use of technology in the learning process as, any potential technological changes in the HOU could result to major changes on the current model of studying. Several factors were also found to affect the degree of technophobia, such as gender, computer use experience, working hours with computer per week, etc. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση (EL)
habitus (EL)
τεχνοφοβία (EL)
technophobia (EN)
habitus (EN)
open and distance learning (EN)


Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

2016-06-09

10.12681/icodl.738
https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/openedu/article/view/738

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 6, Αρ. 1Α (2011): Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Τόμ. 6, Αρ. 1Α (2011): Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης (EN)

Copyright (c) 2016 Γερ. Παπαπαναγιώτου, Χρ. Παναγιωτακόπουλος, Γερ Κουστουράκης (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.