Υποστήριξη της ΑεξΑΕ μέσω αυτόματης εύρεσης και παρουσίασης ανοικτού εκπαιδευτικού υλικού ως παραλλήλων κειμένων κατά το μοντέλο Λιοναράκη

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Υποστήριξη της ΑεξΑΕ μέσω αυτόματης εύρεσης και παρουσίασης ανοικτού εκπαιδευτικού υλικού ως παραλλήλων κειμένων κατά το μοντέλο Λιοναράκη (EL)
A web-based tool supporting ODL courses with OER (EN)

Andreatos, Antonios
Katsoulis, Stavros

Ο πολυμορφισμός του εκπαιδευτικού υλικού προάγει την ευρετική πορεία αυτομάθησης των εκπαιδευομένων της ΑεξΑΕ. Σήμερα υπάρχει διαθέσιμη στο Διαδίκτυο τεράστια πληθώρα ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου (OER) καθώς και Νέων Μέσων, κατάλληλων για εκπαίδευση. Εξ άλλου, πολλά μεγάλα πανεπιστήμια έχουν πλέον διαθέσει δωρεάν εκπαιδευτικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο, όπως βιντεοσκοπημένες διαλέξεις, παρουσιάσεις, σημειώσεις, ασκήσεις κλπ.Σ' αυτό το άρθρο, αφού εξετάσουμε τις επιθυμητές ιδιότητες του εκπαιδευτικού πακέτου της ΑεξΑΕ, εστιάζουμε την προσοχή μας στο μοντέλο Λιοναράκη (2001) ως το πλέον εξελιγμένο. Στη συνέχεια προτείνουμε μια μεθοδολογία ενσωμάτωσης  ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου καθώς και Νέων Μέσων στο εκπαιδευτικό πακέτο ως παράλληλων (αντι)κειμένων. Επειδή τα τελευταία δεν είναι φτιαγμένα βάσει των προδιαγραφών της ΑεξΑΕ, χρειάζεται ένας οδηγός μελέτης για να καθοδηγήσει τον εκπαιδευόμενο στη μελέτη του καθώς και η αναλυτική ύλη τουμαθήματος. Η μεθοδολογία αυτή υλοποιείται με τη βοήθεια μιας διαδικτυακής (web-based) πλατφόρμας παρουσίασης του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ψηφιακή μορφή βάσει του μοντέλου Λιοναράκη, που λέγεται “Course Builder”.Στο κεντρικό παράθυρο του Course Builder (εικόνα 1) εμφανίζεται η ύλη του μαθήματος και γύρω-γύρω όλα τα αντικείμενα του μοντέλου Λιοναράκη. Η εικόνα 1 παρουσιάζει συνοπτικά τον τρόπο υλοποίησης του μοντέλου από τον Course Builder ενώ ο Πίνακας 1 παραθέτει τις πηγές προέλευσης των αντικειμένων και τη θέση τους στην οθόνη του  Course Builder. Βασικά πλεονεκτήματα του Course Builder είναι: α) το φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον, β) η παροχή του εκπαιδευτικού υλικού μέσω Διαδικτύου που είναι διαθέσιμη παντού και πάντοτε μέσω κάθε πλατφόρμας, γ) η υποστήριξη διαφόρων μαθησιακών στυλ, κ.ά. Εφαρμογές του Course Builder είναι: α) η δομημένη παροχή του πλήρους εκπαιδευτικού πακέτου μαθημάτων ΑεξΑΕ μέσω Διαδικτύου σε ψηφιακή μορφή δομημένη σύμφωνα με το μοντέλο Λιοναράκη, β) η δομημένη παροχή παραλλήλων κειμένων και πολυμεσικών μαθησιακών αντικειμένων και η οργανική σύνδεσή τους με το βασικό κείμενο, γ) η μετατροπή απλού εκπαιδευτικού κειμένου σε δομημένο κείμενο ΑεξΑΕ, κλπ. (EL)
The use of proper multimedia educational materials in education facilitates and advances the learner's personal way to the knowledge, a process which is fundamental in ODL. Today there is an evolution in the production of Open Educational Resources (OER), as well as, New Media appropriate for use in education. In this paper the properties the educational portfolio (coursepack) should fulfil in order to be suitable for ODL are initially presented; afterwards, the Lionarakis' typology (Lionarakis, 2001) is presented and adopted. The use of OER in Open and Distance Learning (ODL) and a methodology for building an ODL course's reading portfolio based on OER is proposed. A detailed syllabus and a study guide complete the resources and integrate everything organically in a system. Finally, a web-based tool called Course Builder is presented, which facilitates coursepack authors to build an ODL course according to the Lionarakis' model, based on OER as well as, traditional educational materials in digital format. Applications of Course Builder include: the structured delivery of ODL courses exploiting OER; the guided transformation of plain educational material into an ODL educational portfolio; the  easy adaptation of available learning materials to various needs, programmes and learning styles. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

ανοικτό εκπαιδευτικό περιεχόμενο (EL)
Course Builder (EL)
μοντέλο Λιοναράκη (EL)
Course Builder (EN)
Open Educational Resources (EN)
Lionarakis' model (EN)


Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

2016-06-09

https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/openedu/article/view/745
10.12681/icodl.745

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 6, Αρ. 1Α (2011): Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Τόμ. 6, Αρ. 1Α (2011): Εναλλακτικές Μορφές Εκπαίδευσης (EN)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Copyright (c) 2016 Antonios Andreatos, Stavros Katsoulis (EL)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.