Αξιοποίηση των φορητών τεχνολογιών και της ρομποτικής για την διδασκαλία του προγραμματισμού σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιοποίηση των φορητών τεχνολογιών και της ρομποτικής για την διδασκαλία του προγραμματισμού σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες (EL)
The use of mobile technologies and robotics to teach programming at all educational levels (EN)

Παπαδάκης, Σταμάτιος

Παρότι διεθνώς ο προγραμματισμός θεωρείται ως ο νέος γραμματισμός, η διδασκαλία του σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες παρουσιάζει αρκετά προβλήματα τα οποία σχετίζονται τόσο με την φύση του μαθήματος όσο και με τον τρόπο διδασκαλίας του. Απόρροια τούτου είναι το γεγονός ότι αφενός οι μαθητές θεωρούν τον προγραμματισμό ως ένα δύσκολο και βαρετό μάθημα, αφετέρου όταν τους δίδεται η δυνατότητα είτε δεν επιλέγουν μαθήματα πληροφορικής είτε στην περίπτωση επιλογής τους παρουσιάζουν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά αποχωρήσεων. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ένα διδακτικό σενάριο το οποίο προσπαθεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τον προγραμματισμό και τις συναφείς του έννοιες. Το συγκεκριμένο σενάριο είναι ελεύθερα διαθέσιμο τόσο στην Πλατφόρμα «Αίσωπος» στη διεύθυνση http://aesop.iep.edu.gr/node/11425/2723 όσο και στον εθνικό συσσωρευτή εκπαιδευτικού περιεχομένου με την ονομασία «Φωτόδεντρο» στην διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-aggregatedcontent8526-8403. Το σενάριο έχει χαρακτηριστεί ως «Βέλτιστο», ύστερα από αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε από δύο ανεξάρτητους αξιολογητές έπειτα από σχετική πρόσκληση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Το διδακτικό σενάριο διδάσκει στους μαθητές τις βασικές προγραμματιστικές δομές συνδυάζοντας ένα εργαλείο καθημερινής χρήσης των μαθητών-μαθητριών όπως είναι το έξυπνο κινητό τους τηλέφωνο με δραστηριότητες οι οποίες έχει αποδειχτεί ότι προσελκύουν το ενδιαφέρον τους όπως είναι η αξιοποίηση ρομποτικών κατασκευών. (EL)
Although programming is seen as one of the keys to raising standards for the next generation, its teaching and learning at all levels of education presents several problems that are related both to the nature of the lesson and the way it is taught in a classroom. As a consequence of this, students regard programming as one of the most difficult components of the curriculum. In this paper, we present a teaching scenario that attempts to stimulate students' interest in basic programming concepts learning. In this scenario, we combine a tool that students use on a daily basis such as their smart mobile devices with activities that have been proven to attract students interest such as the use of robotics. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

έξυπνες φορητές συσκευές (EL)
MIT App Inventor (EL)
οπτικός προγραμματισμός με πλακίδια (EL)
εκπαιδευτική ρομποτική (EL)
αρχάριοι προγραμματιστές (EL)
novice programmers (EN)
MIT App Inventor (EN)
educational robotics (EN)
Smart mobile devices (EN)
visual blocked based programming (EN)


Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Ελληνική γλώσσα

2018-11-26

https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/openjournal/article/view/19014

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


1791-9312
Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Τόμ. 14 Αρ. 2 (2018); 183-203 (EL)
Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; Vol. 14 No. 2 (2018); 183-203 (EN)

Copyright (c) 2020 Σταμάτιος Παπαδάκης (EN)



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.