δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
The car catalyst–students’ misconceptions and how to challenge them
(EN)
BARKE, HANS-DIETER
DAOUTSALI, ELENI
The objective of this study was to find out what students already know about the car catalyst in order to design a module to pass on the scientific mental model to them. Therefore a questionnaire was given to students in 9th, 10th and 11th grade pupils. Questions referred to what happens inside a catalyst with the incoming gases. The misconception of a filter or a further combustion engine could be localized. According to the students the catalyst is equipped with netting which slices the molecules. According to the misconceptions received a topic was designed to overcome and cure these concepts and to clarify and give the pupils a valid picture of what happens inside the catalyst. In a post-test results are discussed
(EN)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 5, Αρ. 2 (2011); 71-83
(EL)
Review of Science, Mathematics and ICT Education; Τόμ. 5, Αρ. 2 (2011); 71-83
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.