THE CHURCHES OF ST. NICHOLAS IN VITSA AND OF ST. MENAS IN MONODEDRI. APPROACH TO THE WORK OF THE PAINTERS FROM LINOTOPI

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)   

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΤΗ ΒΙΤΣΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΗΝΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ. ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΝΟΤΟΠΙ
THE CHURCHES OF ST. NICHOLAS IN VITSA AND OF ST. MENAS IN MONODEDRI. APPROACH TO THE WORK OF THE PAINTERS FROM LINOTOPI

Τούρτα, Αναστασία

THIS STUDY EXAMINES THE KNOWN SIGNED WORKS OF PAINTERS FROM LINOTOPI, THE VLACH VILLAGE OF MOUNT GRAMMOS. THERE ARE FIFTEEN PAINTED CHURCHES DATED FROM 1570TO 1656, SPREADED ALL OVER THE NORTHWEST PART OF GREECE, UP TO PRILEP. THE PAINTERS FROM LINOTOPI CONSIST THE OLDEST KNOWN EXAMPLE OF INHABITANS OF A MOUNTAINOUS COMMUNITY HAVING A SPECIALIZATION ON A CONCRETE CULTURAL PRODUCTION. THEY PRACTICE THEIR PROFESSION MOVING FROM PLACE TO PLACE IN LITTLE FAMILY GROUPS. THE STUDY OF THEIR WORK REVEALS THAT PAINTING WAS CONSIDERED BY PAINTERS OF PEASANT ORIGIN NOT AS AN ART BUT AS A MERE PROFESSION. IT ALSO OFFERS A SUPERVISION TO THE EVOLUTION OF FRESCO PAINTING IN THE NORTHWEST PART OF GREECE. FROM THE LAST DECADES OF THE 16TH CENTURY TO THE MIDDLE OF THE 17TH CENTURY. FAMILY WHICH MOST LIKELY SERVED ON THE PLACE WHERE ITS MEMBERS WERE LEARNING THEIR PROFESSION. FINALLY THE ROLE OF THE DONORS ARE EXAMINED, CONCERNING THE ACCOMPLISHMENT OF THE FRESCO DECORATION OF A CHURCH.
ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΑ ΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΝΟΤΟΠΙ, ΤΟ ΒΛΑΧΟΦΩΝΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΟΥ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ (15) ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΟΝΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 1570 ΩΣ ΤΟ 1656 ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΕΣΠΑΡΜΕΝΟΙ, Σ'ΟΛΗ ΤΗ ΒΔ ΕΛΛΑΔΑ, ΩΣ ΤΟ PRILEP. ΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΝΟΤΟΠΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΟ ΠΑΛΙΟΤΕΡΟ ΓΝΩΣΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΟΡΕΙΝΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΟΜΕΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥΣ ΕΠΟΧΙΑΚΑ, ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕΝΟΙ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΔΟΜΗΣ. Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΥ ΜΑΘΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟ ΖΩΓΡΑΦΟΥΣ ΜΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ. ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΜΙΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΕΝΤΟΙΧΙΑΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΣΤΗ ΒΔ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 16ΟΥ ΩΣ ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ 17ΟΥ ΑΙΩΝΑ. ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΝΟΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΤΑΙΟ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΧΟΡΗΓΩΝ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ.


GEORGE AND FRANGOS KONTARIS
Humanities and the Arts
Δυτική Μακεδονία
Epirus
FAMILY GROUPS OF PAINTERS
Ιστορία και Αρχαιολογία
Western Macedonia
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΙ ΦΡΑΓΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΗΣ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΖΩΓΡΑΦΩΝ
Thessaly
Donors
Θεσσαλία
Αρχαιολογία
History and Archaeology
Δωρητές
Ήπειρος
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Μεταβυζαντινή ζωγραφική


Ελληνική γλώσσα

1986

10.12681/eadd/0275
http://hdl.handle.net/10442/hedi/0275

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.