Καταγραφή των απόψεων των καθηγητών ξένων γλωσσών για τον πλουραλισμό και το ρόλο της γερμανικής γλώσσας στη δημόσια ελληνική εκπαίδευση.

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Καταγραφή των απόψεων των καθηγητών ξένων γλωσσών για τον πλουραλισμό και το ρόλο της γερμανικής γλώσσας στη δημόσια ελληνική εκπαίδευση.

Προδρομίδου, Αικατερίνη

Γρίβα, Έλενα
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπης

Electronic Thesis or Dissertation
Text

2014
2014-05-21T07:43:03Z


Η συγκεκριμένη εργασία καταγράφει τις απόψεις των καθηγητών ξένων γλωσσών για το γλωσσικό πλουραλισμό και το ρόλο της Γερμανικής γλώσσας στη Δημόσια Ελληνική Εκπαίδευση. Ειδικότερα εξετάζονται: 1. Οι έννοιες της γλωσσικής πολιτικής και του γλωσσικού σχεδιασμού, 2. η ευρωπαϊκή γλωσσική πολιτική και τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, 3. ζητήματα πολυγλωσσίας, 4. καταγραφή των σημαντικών περιόδων της γλωσσικής πολιτικής στην Ε.Ε., 5. οι επίσημες ευρωπαϊκές γλώσσες καθώς και ο ρόλος τους στην Ευρώπη και στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, 6. το ευρωμωσαϊκό και, 7. η Γερμανική γλώσσα (ως ξένη γλώσσα) στα εκπαιδευτικά συστήματα των ευρωπαϊκών χωρών αλλά και 8. η Γερμανική γλώσσα (ως ξένη γλώσσα) και οι άλλες ισχυρές ευρωπαϊκές γλώσσες στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας (διαχρονικά και συγχρονικά). Οι ανωτέρω στόχοι θα φτάσουν στο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα από τη βιβλιογραφία και από την ανάλυση ερωτηματολογίων που διανεμήθηκαν σε 97 καθηγητές ξένων γλωσσών, που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά το σχολικό έτος 2013-2014. Από την έρευνα προκύπτει η θετική στάση των συμμετεχόντων στην εκμάθηση ξένων γλωσσών ακόμη από πολύ μικρή ηλικία, ο ισχυρός ρόλος της Αγγλικής ως πρώτη ξένη γλώσσα αλλά και της Γερμανικής, ως δεύτερη ξένη γλώσσα, λόγω της οικονομικής θέσης της Γερμανίας, του ηγετικού ρόλου της συγκεκριμένης χώρας στην Ευρώπη, αλλά και της μετανάστευσης των νέων στη Γερμανία. Τέλος έγιναν προτάσεις που αφορούσαν στη βελτίωση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών Αγγλικής ή Γερμανικής στη Δημόσια Εκπαίδευση.
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.

Πολυγλωσσία
Γλωσσική πολιτική
Διδασκαλία ξένης γλώσσας
Γερμανική γλώσσα
Ευρωβαρόμετρο
Απόψεις

Greek

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)