Προσδιορίζοντας όρους για την διαδικασία παραγωγής γραμμικών σχεδίων

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Προσδιορίζοντας όρους για την διαδικασία παραγωγής γραμμικών σχεδίων (EL)
Specifying terms related to drawing process and creation (EN)

Κανελλοπούλου, Ελένη (EL)

Κανελλοπούλου, Ελένη (EL)
Κριαρά, Μαρία (EL)
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (EL)
Γαλανός, Κάρολος (EL)

Το γραμμικό σχέδιο μπορεί να γίνει αφετηρία για την διατύπωση μιας ιδέας, εφόσον αυτό είναι ικανό να βοηθήσει στην επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων. Για να σχεδιάσει κανείς θα πρέπει να κατέχει βασικές δεξιότητες και αντίληψη οπτικής αναπαράστασης και απεικόνισης του χώρου, αυτό συμβαίνει επειδή το σχέδιο μπορεί να αποτελέσει ένα μέσο αναπαράστασης και να λειτουργήσει ως αποδεικτικό στοιχείο μεταφέροντας επ’ ακριβώς περιγραφές. Τα γνώριμα χαρακτηριστικά του σχεδίου, μπορούν να το κατατάξουν σε διαφορετικά είδη, όπως κατόψεις, όψεις, τομές, αξονομετρικά, προοπτικά αλλά και πιο πολύπλοκα σχέδια όπως είναι τα υβριδικά, που συνδυάζουν τουλάχιστον δύο διαφορετικά είδη σχεδίων. Στα τελευταία συμπεριλαμβάνεται η σειρά σχεδίων του Daniel Libeskind, Micromegas. Πολλές φορές ένα σχέδιο δεν προορίζεται προς υλοποίηση αλλά για να παραμείνει στον αρχικό του χαρακτήρα, όπως συνέβη και στην περίπτωση των Micromegas. Οι κανόνες, οι περιορισμοί και οι τυποποιήσεις υπάρχουν για να καθοδηγούν τον σχεδιαστή. Παρόλα αυτά το τελικό αποτέλεσμα του σχεδίου διακατέχεται από έναν τυποποιημένο σχεδιασμό παρά από μια προσωπική επιλογή. Η ταυτότητα του δημιουργού αποτυπώνεται μέσα από τις σχεδιαστικές του επιλογές αλλά και από μια προσωπική διαδικασία αιτιολόγησης της κάθε γραμμής που πρόκειται να σχεδιάσει. Η γραμμή αυτή καθεαυτή μπορεί να χαρακτηριστεί λόγω των ιδιοτήτων της αλλά και να χαρακτηρίσει ένα σχέδιο. Μέσα από την ανάλυση του όρου Γραμμογραφία, επεκτείνεται ο προβληματισμός για το πότε μια γραμμή ή ένα σύνολο γραμμών μπορούν να δηλώσουν μια τεχνική γραφής, έναν κατάλογο, μια τέχνη αλλά και μια ολόκληρη μελέτη ενός κλάδου. (EL)
A drawing could be a process for an explanation of an idea, as if it is capable to facilitate the communication in between humans. It is crucial for a man to have basic skills and perception for visual representation. The drawing itself could work as a representational method since it’s an official descriptive evidence. Depending on the features of a drawing, that could be diversified as a plan, elevation, section, axonometric, perspective or even as hybrid drawing, only if it includes more than two types of drawings. As an example of those drawings could be the Micromegas of Daniel Libeskind. A drawing isn’t always meant to build. Rules, restrictions and standardization exist to guide the designer even if most of the times the final drawing seems to be a default drawing rather than a personal statement. The identity of the creator is captured through his drawing decisions and his personal justification procedure of each line that is meant to be produced. The line by itself could get recognized from its nature or to specify a drawing. With the analysis of the term Linegraphy, the concern extends on when a line or a group of lines could identify a technique, a catalog, an art but also an entire field of studies (EN)

Γραμμογραφία, γραμμικό σχέδιο, τυποποιημένος σχεδιασμός, αυτόματος σχεδιασμός, γραμμή (EL)
Linegraphy, drawing, default drawing, automatic drawing, line (EN)


Ελληνική γλώσσα

2022-10-04

https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/32004

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.