Der Lichtbegriff bei 13-14-jährigen Schülern : eine didaktische Intervention angelehnt an dem Begriff der sozialen Markierung

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Πατρών   

Αποθετήριο :
Νημερτής   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Der Lichtbegriff bei 13-14-jährigen Schülern : eine didaktische Intervention angelehnt an dem Begriff der sozialen Markierung

Barke, Hans-Dieter
Nikolakopoulou, Katerina
Ravanis, Konstantinos
Daoutsali, Eleni

Ραβάνης, Κωνσταντίνος

--
This research project investigates the impact that social-teaching mediation has in conceptual change concerning the idea of light among grade 8 students in Greece. In order to challenge these misconceptions in this regard an intervention was realized with one of the two groups of 13-14 years old children. The experimental group participated in a teaching process which aimed to lead pupils to cognitive reconstruction based at the social marking concept of “light travel”; the control group followed traditional teaching methods based to the curriculum. In all tasks that were studied the difference between pre-test and post-test was significant: the experimental group was able to explain the light as an entity.


Φως
Κοινωνική σήμανση
Social marking
Αναπαραστάσεις των μαθητών
Light
Students' representations


Neue Didaktik

Γερμανική γλώσσα

2018-05-24T10:30:19Z
2011

http://hdl.handle.net/10889/11303
Ravanis, K. Daoutsali, E. Nikolakopoulou, K. & Barke, H.-D. (2011). Der Lichtbegriff bei 13-14-jährigen Schülern: Eine didaktische Intervention angelehnt an dem Begriff der sozialen Markierung. Neue Didaktik, 2011(1), 97-110.


Neue Didaktik




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.